Vores profil

Velkommen til Den Grønne Planet, et dagtilbud normeret  til 168 glade børn i alderen 0-6 år.

Vores dagtilbud har profilen NATUR, UDELIV OG BEVÆGELSE og er beliggende for enden af Parkvej og med kig til naturskønt område så langt øjet rækker. Alle børn indgår  hverdag i pædagogiske læringsmiljøer, der har fokus på sansemotoriske aktiviteter såvel ude som inde. Vi tager både naturen med ind og tager bevægelseslivet med ud.

Den Grønne Planet består af fire huse: Skovhuset, Strandhuset, Markhuset og Junglehuset. Hvert hus har egen indgang og egen legeplads. Vi prioriterer, at man som både barn og forælder, oplever at høre til i en lille institution.

Når man er barn i Den Grønne Planet, både i vuggestuen og i børnehaven, får man masser af muligheder for at sanse naturen, bruge kroppen og styrke motorikken.
Børnene dyrker urter og grøntsager i plantekasser på legepladsen, og deltager når vi tilbereder mad over bål. Det er en del af vores naturprofil, som vi er stolte af, og som giver den ekstra dimension, at vi i hverdagen har øje for, at børnene oplever betydningen af, at vi sammen passer på vores natur. Både den lille bille under træstubben og de nyudsprungne knopper på busken.

Vi bygger gode vaner ind i de naturlige rutiner, og arbejder her med kendskab til affaldssortering, madspild og bæredygtighed.

Vi glæder os til at lære jer at kende.