Procedurer og strategier

Kommunikationsstrategi for Den Grønne Planet

I Den Grønne Planet kommunikerer vi med forældre gennem Aula når det omhandler de overordnede og generelle informationer. Forhold, der vedrører det enkelte barn, vil fortsat foregå i den direkte kontakt.

Vi bestræber os på, at I som forældre oplever at kommunikationen er:

Let og tilgængelig
I Den Grønne Planet vil vi sikre os, at alle forældre kan få hjælp, råd og vejledning i forbindelse med at logge på og bruge Aula.
Vi bestræber os på, at alle forældre løbende får den hjælp de har brug for.

Relevant
Dette handler om:
Generel information og orientering fra ledelsen
Ugebreve fra de enkelte huse, med fokus på ugens læringsaktiviteter og hvordan de har betydning for børnenes trivsel, udvikling, dannelse og læring. Forældre vil kun modtage ugebrev fra deres eget barns hus.
Information om kommende begivenheder

I rette tid
Alle opslag slettes efter en måned, så vi ikke har gamle opslag liggende.
Når vi har aktiviteter, som løber over længere tid, informerer vi løbende om hvad der sker. På den måde har forældrene mulighed for at tale med barnet om det, der foregår i barnets hverdag.
Forældre, der skriver til Den Grønne Planet kan som udgangspunkt forvente at få svar eller information om, at svar er på vej,  inden lukketid. Har man som forældre brug for hurtigere svar, så ring gerne til huset eller til ledelsen.
I Den Grønne Planet tjekkes Aula hver dag mellem kl. 10 og 14. Beskeder, der sendes til os efter kl. 14 bliver evt først besvaret dagen efter.

Gensidige forventninger mellem forældre og Den Grønne Planet:

Personalet i Den Grønne Planet bestræber sig p at skrive KORT OG GODT.
Vi håber, at I forældre vil afsætte et par minutter hver dag til at læse opslag og beskeder.
Vi håber, at I forældre vil downloade aula-appen, der giver hurtig adgang til informationer fra Den Grønne Planet
Vi håber, at I forældre vil skrive på Aula, når jeres barn har fri eller er syg.
Vi håber, at I forældre skriver information om jeres barns ferie.